Groep 3

Wij zijn juf Corien en juf Silvia. Het leuke aan groep 3 is dat je goed kunt zien hoe snel de kinderen zich ontwikkelen. Ik zie de leerlingen binnenkomen als lieve onzekere kleuters die leergierig zijn en het allemaal toch wel spannend vinden. De kinderen worden gedurende het jaar steeds een beetje zelfverzekerder en zelfstandiger. Ze kunnen na een paar kernen al eenlettergrepige woorden lezen, tellen tot 50, kleine sommetjes maken, letters schrijven, dicteetjes maken en steeds beter op hun stoel blijven zitten. De kinderen maken een grote groei door en vertrekken aan het eind van groep 3 als lieve, meer zelfstandige en zelfverzekerde, lezende, schrijvende, rekenende kinderen waar ik heel trots op ben!

Het ABC tje van groep 3:

Aandachtig luisteren.

Boeken bekijken, lezen en voorlezen.

Coöperatieve werkvormen: samen leren.

Dozen met extra educatieve spelletjes en oefeningen.

Elkaar helpen.

Feest als we alle letters hebben geleerd.

Gymmen op dinsdag en vrijdag in de grote sporthal in ‘echte’ sportkleding.

Het grote plein: eten en spelen.

Iedereen is welkom!

Jassen en tassen op de kapstok bij binnenkomst.

Kiezen op donderdagmiddag.

Letters leren.

Meeneembak voor meegebrachte spullen van huis.

Nieuwsgierig.

Op je stoel blijven zitten.

Plezier hebben.

Rekenen: getallen leren lezen en schrijven, groepjes maken, tellen tot 50, + en - sommen t/m 20, splitsen, sprongen van 2, 5 en 10, klokkijken, meten.

Schrijven van de geleerde letters, woorden en zinnen.

Trots zijn op jezelf.

Uniek.

Veilig leren lezen.

Werken in werkboekjes.

Zelfstandig werken.

We maken er een leuk en leerzaam schooljaar van!!

Juf Corien, juf Ica en alle kinderen van groep 3.

Vakantieoverzicht 2024-2025

De vakantieplanning voor schooljaar 2024-2025 is bekend.